Mindenféle
szépreményű tervekkel ellentétben 1993 őszén egyik napról a másikra kezdődött a
vizes pályafutásom. Első órámat sem szakmai törekvés, sem pedig hiú ábrándok
nem ihlették, az ösztönzés inkább kész tények hatására jött, sem mint belső
késztetésre. Nagymamám ugyanis megkért, hogy tanítsam meg egy kedves
barátnőjének az unokáját úszni, mivel eddig csak kudarcok érték a leányzót.
Tiltakozásom ellenére kitartott kérése mellett, hogy legalább egy órát próbáljak meg a kedvéért, szerinte menni fog. Végül engedtem és mérsékelt lelkesedéssel, tele aggodalommal vártam a próbatétel napját. Mondanom se kell, kellő lámpalázzal merültem a habok közé. A túlélés érdekében a játékot hívtam segítségül, bízva benne, hogy így könnyebb lesz eltölteni a végtelenül hosszú órát. Elképzelésem igaznak bizonyult. Az órát követően elgondolkodtam rajta, hogy még mivel lehetne majd színesíteni a következő foglalkozást, mert bizony beadtam a derekamat a másodikra is.
Tiltakozásom ellenére kitartott kérése mellett, hogy legalább egy órát próbáljak meg a kedvéért, szerinte menni fog. Végül engedtem és mérsékelt lelkesedéssel, tele aggodalommal vártam a próbatétel napját. Mondanom se kell, kellő lámpalázzal merültem a habok közé. A túlélés érdekében a játékot hívtam segítségül, bízva benne, hogy így könnyebb lesz eltölteni a végtelenül hosszú órát. Elképzelésem igaznak bizonyult. Az órát követően elgondolkodtam rajta, hogy még mivel lehetne majd színesíteni a következő foglalkozást, mert bizony beadtam a derekamat a másodikra is.
A sikereken
felbuzdulva, óráról órára fokozatosan fogalmazódott meg bennem egy új oktatási
elképzelés, a játszva tanulásé, mivel a játékon és mókán keresztül sokkal
fogékonyabb volt a feladatokra és a lelkesedés is megjött az úszáshoz, ahogy
nekem is az oktatáshoz. Az idő repülni kezdett velünk az órákon, végig játéknak
érezte a vízben töltött időszakot miközben, hogy-hogynem megtanult úszni. Az
első tanítványt követte a második, majd a harmadik, végül a nem várt siker
katalizátora rögvest az úszóedzői képzés padsoraiba delegált. Miután nagymamám
és az élet eldöntötték, hogy mi lesz az utam, nekem már csak annyi maradt, hogy
lelkesedjek érte és egy picit dolgozzak is.
Alig egy évet
kellett várnom, hogy újabb sorsszerű kihívások elé nézhessek. A robbanásszerű
létszámnövekedés miatt, az élet ismét kérdezés nélkül taszított egyet rajtam és
munkatárs választásra, szervezésre buzdított. Így született meg az úszóiskola,
mely hamarosan egy amatőr verseny keretében (és jóvoltából) kissé meggondolatlanul, hirtelenjében nevet is szerzett magának Mikuszi-Suliként. Azóta barátkozunk egymással,
de a gyerekek akarata szent, így hosszú távú szövetséget kötöttünk.
Az iskola
életre keltével, már némi tudatossággal fogalmazódtak meg alapvető gondolatok,
irányelvek bennem. Ezek közül határozott célként négy dolgot emeltem ki. Első,
hogy munkám során mindvégig a játékos, minőségi egyéni és kiscsoportos
oktatást, valamint az amatőr szabadidős sportfoglalkozást fogom szem előtt
tartani. Továbbá fontosnak tartottam, hogy az akkor még jellemző poroszos
oktatási stílustól és teljesítmény orientáltságtól eltérjek a kötetlenebb,
szabadabb élményközpontú oktatás irányába. A ver-senysporttól elhatárolódva, a
sport szeretetét helyeztem középpontba és az oktatást követően az egészséges
életmódra nevelést tekintem fő feladatomnak, azaz célom az aktív sport beépítése
a gyerekek és családjaik mindennapi életébe. Végül, de nem utolsó sorban a
rohanó világunkban a közösségi programokon keresztül a baráti kapcsolatok
építésére és a szabadidő hasznos eltöltésére törekszem.
Eleinte csak a
hidroterápia területeivel tudtuk fogadni a gyerekeket, majd az „Örökmozgó”
Alapítvány létrehozásával és együttműködésével újabb mozgásterápiás
módszerekkel is bővülni tudtunk. Hamar kiemelt jelentőséggel bírt
tevékenységünkben a terápiás vonal, végső célunk pedig a közeljövőben komplex
fejlesztő hellyé válni.