2015. november 12., csütörtök

KIS KARÁCSONY-NAGY KARÁCSONY

Van egy kuponom. A közüzemi számla mellett találtam a borítékban. A három betűs divatcég üzleteiben válthatom be, öt napon belül, mert szabálykövető állampolgárként, - ha kicsit késve is -, legalább befizettem a számlát. A cég pedig hálás, vásárlásra ösztönöz.
"Kellene egy jó meleg pizsama a gyereknek!"-gondolom magamban, miközben biztonságba helyezem a kupont, hiszen ha Tél kapitány váratlanul betoppan,  rövidnadrágban mégsem tiszteleghetünk előtte. Így két nappal ezelőtt, a novemberi tavaszban látogattam meg a közeli bevásárlóközpontot, és pénztárcakímélő technikával, szinte csőlátással fordultam a három betűs bolt felé. Amikor megtaláltam a Simpson családdal felmatricázott holmit, besoroltam a pénztárhoz fizetni. Az előttem álló hölgy egy rénszarvasos lánykapulcsit nézegetett, gondolom a méret miatt, és akkor ott, rádöbbentem, hogy elkezdődött.

Amikor kiléptem a pláza folyosójára, aranyban fürdő karácsonyfák díszsorfala előtt haladtam el, és az átriumos mennyezetről fényfüzérek százai lógtak alá.
Nem tudom, Ti hogy vagytok ezzel, de engem megriaszt, ha október 24-én már kint vannak a csokimikulások a polcokon, és erőltetettnek érzem, ha november második hetében elvakít a karácsonyi dekoráció  a boltokban. 
Nem, nem az adventi hangulat, és a várakozás öröme ellen beszélek, csak  az erőltetett, szorongást gerjesztő árudömping zavar. 
"Lehet ám csak nézelődni, nem kell vásárolni!"- mondja a szomszéd néni, és igaza van. Miért ne ihatnánk meg egy puncsot vagy forralt bort, miért ne rágcsálhatnánk sült gesztenyét, és miért ne kényeztethetnénk érzékeinket, és lelkünket, a karácsonyvárás élményével? 
Húsz fokos nappalok ide vagy oda, a Vörösmarty téri Karácsonyi vásáron már november 13-tól megtehetjük, mert a megszokott színvonalon, kulturális programokkal, hagyományőrző ételekkel, italokkal, és persze iparművészeti vásárral találkozhatunk, egészen 2016. január 6-ig.

Idén pedig még egy új helyszínnel  bővül az ünnepi kavalkád, mert első alkalommal kerül megrendezésre az adventi programsorozat a Várkert Bazárban.
2015. november 29. és 2016. január 1. között minden vasárnap gyerek-és kézműves programokkal, vásárral, és gyertyagyújtással várják a látogatókat.

Lesz Karácsony idén is. De hogy a bennünket körülvevő fényáradatból mennyit sikerül becsempészni a lelkünkbe, és átadni a szeretteinknek, az most sem a tárgyakon, sokkal inkább az egymásnak nyújtott élményeken fog múlni.

Pápai Ildikó
életvezetési tréner