2019. január 9., szerda

ÚJ ÉLET HOLNAPTÓL!

Megszegtem első és egyetlen újévi fogadalmam, hogy nem olvasom el a horoszkópomat, nem hagyom magam befolyásolni, hiába ordít messziről a sokadik "óriási fordulat a szerencsében a disznó évében!" felirat, csakazértse nyitom meg.


Először megzabolázhatatlan "Ló" énem falta a kínai jövendőmondás magvas sorait, amelyekből megtudtam, hogy 2019-ben lesz fent és lent, de a végeredmény csakis rajtam múlik. Oroszlánként azt a kincset érő tanácsot kaptam, hogy a tavaly halogatott döntéseket idén bizony hozzam meg! Valahogy deja vu érzésem volt, tavaly mintha ugyanígy próbáltam volna fejest ugrani az előttem álló esztendő titkokkal mély tengerébe.., de azért bízva a szerencsémben. Ami állítólag nem vak, sőt nem más, mint jól átgondolt lépések sorozata.


Új élet - holnaptól!
A szilveszter utáni első napok bágyadtságát lassan felváltja a lelkes tervezés, mintha az év többi napja ne lenne legalább annyira alkalmas új szokások elsajátítására, mégis szeretnénk tiszta lappal kezdeni. "Ha szeretnél változtatni az életeden, változtasd meg a szokásaidat!"- mondják az életvezetési tanácsadók, és valóban minden azzal kezdődik, hogy az áhított változásnak hol találunk helyet az életünkben. 


 Van egyáltalán jelentősége az újévi fogadalmaknak?
Igen! Erős motiváló és személyiségfejlesztő hatással bírnak, mert ha már egyet is sikerül beváltanunk, az hosszútávon elégedetté és büszkévé tesz minket!


1.Mire érdemes fogadni?
Elérhető, a mindennapi életünkbe illeszkedő célokra.
Ne akard holnapra vagy egy hónap múlva azt, amiért mások évekig dolgoztak! Tervezz lépésről-lépésre.
2. Szabjunk időkorlátot!
Számtalan vágy és kívánság verseng a kegyeinkért, de tudjuk, hogy már egy célért is nagyon meg kell dolgozni. Sokat segít, ha határidőt adunk magunknak, én például elhatároztam, hogy a tavasz beköszöntéig felfrissítem az angol tudásom, és keresek egy helyet, ahol ezt másokkal együtt megtehetem.
3.Válasszunk társat és támogatót!
Nagy segítség, ha van egy barátunk, aki mellénk szegődik például az edzéseken, hiszen a megtorpanás és a feladás minden tervben ott lapul, de ketten már  rá tudjuk bírni egymást a folytatásra!
4.Írjuk le, mit szeretnénk elérni!
Az írás segít tisztázni a gondolatainkat, és emlékeztet minket valós céljainkra, nem engedi, hogy letérjünk az útról. Egy kedves barátnőm elhatározta, hogy idén hálanaplót fog vezetni, úgy érzi,  ha leírva látja, milyen tartalmas, értékes életet él, nem kell magát másokhoz hasonlítania.


És ha éppenséggel úgy döntesz, hogy idén nem fogadsz meg semmit, akkor se legyen lelkiismeret furdalásod! Miért ne szólhatna ez az év mindannak folytatásáról, amit 2018-ban elkezdtél, de ebben az esztendőben még nagyobb elmélyüléssel, lendülettel, és örömmel fogod folytatni, legyen az sport, alkotás, tanulás, a hivatásod vagy a családodról való gondoskodás! Mert jöjjön bármilyen nehézség, amit figyelemmel és  szeretettel veszünk körül, az fog fejlődni az életünkben 2019-ben is. 
A végeredmény pedig csakis rajtunk múlik!

Pápai Ildikó
életvezetési tréner
idobenvagy.com